Turvaa tuova järjestelmä

Mottomme on ”Luottamus on hyvä asia, valvonta parempi!” - ja menemme vielä askeleen pidemmälle: Uusien asiakkaiden ja kanta-asiakkaiden tarkastamisen lisäksi tarjoamme sinulle myös muita turvallisuuteen liittyviä palveluja.

Login: kirjautuminen Smart Logistics -järjestelmään

Yksi tietokoneen käytön suurimpia turvallisuusuhkia on yhä mahdollinen käyttäjänimen tai salasanan joutuminen vääriin käsiin. Tästä syystä TIMOCOM ei käytä palvelussaan salasanaa lisenssin omaavan käyttäjän tunnistamiseen. TIMOCOMin asiakkaana lataat tietokoneellesi henkilökohtaisen turvaliittymän eli niin sanotun Login -turva-avaimen. Näin voit asennuksen ja aktivoinnin jälkeen kirjautua Smart Logistics -järjestelmään kätevästi ja turvallisesti omalta päätteeltäsi.

Samat turvallisuusstandardit pätevät myös silloin, kun kirjaudut TIMOCOMin kuljetusverkkopalveluun mobiilisovelluksen kautta. Tällöin käyttäjä pääsee kirjautumaan henkilökohtaiselle TIMOCOM-tililleen kuljetusbarometrisovelluksessa Loginia ja yksilöllistä PIN-koodia käyttäen.

Ohjelmiston tarjoamat edut:
  • Henkilökohtainen turva-avain ohjelmaa ladatessa: Login
  • Vaivaton kirjautuminen järjestelmään
  • Käyttöoikeus vain rekisteröityneille käyttäjille
  • Ei käyttäjätunnus/salasana-yhdistelmää, joka saattaisi joutua vääriin käsiin!

Yksi suurimpia vahvuuksiamme: Tekninen turvallisuus

TIMOCOMin turvaverkosto käsittää myös säännölliset investoinnit uusimpaan IBM- ja Oracle-teknologiaan. TIMOCOMin asiakkaana sinulla on käytössäsi laadukas, huipputeknologiaa edustava toimintaympäristö, jonka ansiosta työskentely on nopeaa ja turvallista.

TIMOCOMia käyttäessäsi et törmää epämiellyttäviin yllätyksiin: Kaksi eri paikkakunnilla sijaitsevaa ja toisistaan riippumatonta korkeimman turvallisuustason datakeskusta varmistavat sen, että voit työskennellä kaikkina vuorokauden aikoina. Jopa katastrofitilanteissa palvelinyhteys toimii optimaalisesti kattavan varmuuskopiointijärjestelmän ansiosta, joten TIMOCOMin Smart Logistics -järjestelmä on silloinkin käytettävissä yhtä laadukkaana kuin aina muulloinkin.

TIMOCOM tarjoaa IT-asiantuntijana:
  • ISO/IEC 27001-sertifikaatit Sertifioidut ja energiaa säästävät datakeskukset
  • Turvallisen tiedonsiirron salatun SSL-yhteyden ansiosta
  • Ympärivuorokautisen jokapäiväisen valvonnan ja toimintavalmiuden oman IT-osaston myötä
  • Moninkertaisesti varmistetun Internet-yhteyden
  • Tehokkaan palomuurin ja kattavan virustorjuntajärjestelmän
  • Hosted in Germany -tietosuojan, joka takaa, että kaikki tiedot käsitellään Saksassa
Hosted in Germany - TIMOCOMin tietoturva
"Käsittelemme tietojasi luottamuksellisesti! Siksi TIMOCOMille on myönnetty Hosted in Germany -laatumerkintä. Käyttäjien tietoja ylläpidetään Saksassa, ja sen vuoksi ne ovat Saksan lakien alaisia. Erityisesti Saksan tietoturvalaki on yksi Euroopan tiukimpia.

Marco Haack, Director IT Infrastructure & Services.

Tiukasti säännelty: Kirjautuminen TIMOCOM-järjestelmään

Avointa, luotettavaa, ammattitaitoista - sellaista on TIMOCOMin liiketoiminta. Jotta voimme tarjota asiakkaillemme totutun korkealuokkaisen käyttöturvallisuuden, järjestelmäämme käyttävien yritysten on täytettävä tietyt edellytykset. Tämän ansiosta kaikkiaan jo yli 130 000 TIMOCOMin käyttäjää on hyvissä käsissä käyttöturvallisuuden näkökulmasta. Tämän tiukan hyväksyntämenettelyn seurauksena TIMOCOM-asiakkuus on nykyään merkki laadusta.

Turvallisuus spot- ja sopimuskuljetusmarkkinoilla
  • Pörssin käyttöoikeus yleensä vain yrityksille, jotka ovat toimineet vähintään 6 kuukautta alalla
  • Yrityksen olennaisten asiakirjojen tarkastus ennen sopimuksen solmimista
  • Kaikkien uusien asiakkaiden tarkastus
  • Jatkuva asiakasseuranta myös sopimuksen solmimisen jälkeen

Yhdessä täysien oikeuksiesi puolesta

Työn arkipäivää on joskus se, että laskuja ei makseta ajallaan. Näitä tapauksia varten TIMOCOMilla on kansainvälisen perinnän osasto. Se astuu kuvaan mukaan nopeasti ja helposti ja selvittää, onko maksajalta odotettavissa rahaa. TIMOCOMin yhtenä etuna on myös esimerkiksi se, että kansainväliset asiakkaat saavat neuvontaa omalla äidinkielellään.

Lisäksi perintäosaston toiminnalla on vielä erityinen sivuvaikutus: TIMOCOM-verkoston jäseniksi pyrkivät yritykset ovat pääasiassa vakavasti otettavia ja vastuunsa tuntevia.

Lisätietoja >

Etukäteistarkastuksella voit pelata varman päälle

Työskentelemme sen puolesta, että asiakkaamme voivat käyttää TIMOCOM-järjestelmää tehokkaasti ja turvallisesti joka päivä. Koska liiketoimet tapahtuvat suoraan liiketoimintakumppaneiden välillä, kaupankäyntiin kuuluva asianmukainen huolellisuusvelvoite koskee jokaista osapuolta.

TIMOCOM Identify -infografiikka
Liiketoimintakumppanin identiteetin tarkastaminen:
  • Pyydä, että potentiaalinen liiketoimintakumppanisi lähettää sinulle kyseessä olevan tarjouksen tulosteen TIMOCOM-järjestelmästä. Näin voit välittömästi tarkistaa, onko yrityksellä Smart Logistics -järjestelmän käyttöoikeus.
  • Tarkastele mahdollisen liiketoimintakumppanisi tietoja yritysprofiilista. Tiedostojen lataustoiminnon avulla yrityksen tavallisimpien asiakirjojen tulisi olla tallennettuna yritysprofiiliin tunnistamista varten.
  • Vertaile ladattujen asiakirjojen tietoja yritysprofiiliin tallennettuhin tietoihin.
  • Vertaile yhteyshenkilön tietoja, esimerkiksi ovatko nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite samat kuin yritysprofiiliin tallennetut.

Jos sinulle jää vielä tämän vertailun jälkeen perusteltu syy epäillä mahdollisen liiketoimintakumppanisi identiteettiä, TIMOCOM Identify auttaa sinua tunnistamaan hänet.

Identiteetintunnistustoimeksiantoon tarvitaan:
  • Tuloste mahdollisen liiketoimintakumppanisi sinulle lähettämästä tarjouksesta TIMOCOM-järjestelmästä
  • Kopiot yritysprofiiliin tallennetuista asiakirjoista tai liiketoimintakumppanilta saaduista yritysasiakirjoista
  • Täytetty toimeksiantolomake, jossa on tiedot epäilyksesi syistä
Täydelliset asiakirjat lähetetään TIMOCOMille sähköpostitse tai faksitse:

+49 211 88 26 13 00

info.fi@timocom.com

Lataa toimeksiantolomake (PDF, 792 kB)

TIMOCOM Identify -tiimi tarkistaa tiedot huolellisesti ja maksutta viimeistään 5 työtunnin kuluessa. Saat kirjallisen vastauksen arkisin kello 8.00-17.00.

Mitä voit itse tehdä luotettavan liiketoiminnan turvaamiseksi

Kehittyneen, moniulotteisen turvaverkoston avulla TIMOCOM tekee paljon sen eteen, että päivittäinen liiketoimintasi on kaikilta osin sujuvaa. Voit myös omalta osaltasi parantaa yritysturvaasi huomattavasti yksinkertaisilla keinoilla ja toimenpiteillä. Tässä on listattuna muutamia vinkkejä.

Tarkistuslista uusien liiketoimintakumppaneiden varmentamiseksi

Tarkistuslista uusien liiketoimintakumppaneiden varmentamiseksi

Tärkeimmät säännöt rehellisen liiketoiminnan toteutumiseksi

TIMOCOM tarkastaa oletusarvoisesti uudet asiakkaansa, ennen kuin he saavat pääsyoikeuden Euroopan ensimmäiseen älykkään logistiikan järjestelmään. Sen avulla pohjustamme etukäteen varmennusprosessisi. Sinä itsekin voit lisätä käyttöturvallisuutta päivittäisillä toimillasi.

Sinun tarvitsee vain noudattaa muutamaa periaatetta, jotka auttavat pienentämään epärehellisen liiketoiminnan riskiä huomattavasti jo ennen sopimuksen solmimista. Sen vuoksi TIMOCOM on laatinut listan, joka sisältää tärkeimmät toimet uusien liiketoimintakumppaneiden tarkastamiseksi. Löydät lisää vinkkejä kuormatavaravarkauksien välttämiseksi seuraavasta artikkelista, joka käsittelee TIMOCOMin ja SCHUNCKin Euroopan laajuista hanketta.

Tarkistuslista uusien liiketoimintakumppaneiden tarkastamiseksi
Turvallisuusasioiden tarkistuslista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi

Turvallisuusasioiden tarkistuslista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi

Tätä tarkistuslistaa käyttämällä suojaat yritystäsi tehokkaasti petokselta

Ns. mustat lampaat eivät ole uusi ilmiö kuljetusalalla. Uutta on se, että huijareista on tullut entistä röyhkeämpiä. Sitä tärkeämpää on toteuttaa tehokkaita turvatoimia petosten ja varkauksien estämiseksi.

TIMOCOM GmbH ja OSCAR SCHUNCK AG & CO. KG ovat laatineet yhteistyössä kattavan tarkistuslistan, jonka avulla yritykset voivat tarkistaa entistä helpommin mahdollisten liiketoimintakumppaneiden henkilöllisyyden jo ennen sopimuksen solmimista. Ohjeistamme vastuussa olevia työntekijöitä lataamaan täydennettävän tarkistuslistan ja varmistamaan kyseessä olevan kuljetuspalvelujen tarjoajan luotettavuuden vastaamalla esitettyihin kysymyksiin.

Tarkistuslista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi
Ylös

Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyn evästeiden käytön analysointiin sekä henkilökohtaisen asiasisällön ja mainonnan kohdistamiseen. Lue lisää