TIMOCOM Logo

JavaScript on poistettu käytöstä selaimessasi.

Verkkosivuston toiminnallisuus on sen vuoksi rajoittunut. Toiminnallisuuden ja käyttömukavuuden parantamiseksi ota JavaScript väliaikaisesti käyttöön selaimen asetuksissa.
"Olemme tukenasi kriittisissä tilanteissa!"

Asianajaja Alexander Oebel

Director Debt Collection & Legal Affairs

Asianajaja Alexander Oebel, Director Debt Collection & Legal Affairs

Saatavien perintäpalvelumme on rahan arvoinen etu!

Maksamista viivyttelevät asiakkaat ovat jokaisen yrityksen riski. Jos vitkastelevien maksajien kanssa ilmenee ongelmia, TIMOCOM:in asianajaja Alexander Oebel ja hänen tiiminsä astuvat kuvaan. Hänen koko tiiminsä tukee TIMOCOM:in asiakkaita oikeudenkäynnittä tapahtuvassa avoimien saatavien perinnässä. Esim. vuonna 2016 onnistuimme 89% kaikista tapauksista auttamaan velkojia saamaan maksusuorituksen saataviinsa.

Lisäksi perintätoimistolla on erittäin tehokas ennalta ehkäisevä sivuvaikutus: se auttaa karkottamaan mahdolliset epärehelliset toimijat jo etukäteen niin, etteivät he välttämättä koskaan edes hae jäsenyyttä.

Yhdessä onnistumme tavoitteissamme

  • Perintäpalvelua vuodesta 2003 (virallisella toimiluvalla)
  • Ammattitaitoinen neuvonanto ja tukipalvelut
  • Palvelua omalla äidinkielelläsi
  • Tehokas ja nopea saatavien perintä

Hyödynnä perintäpalveluamme. 20,00 € suuruisen käsittelymaksun ohella veloitamme Saksan perintölakien mukaisen perintäpalkkiomme vain tuloksellisesta perinnästä (jolloin käsittelymaksua ei veloiteta).


Näpäytä hiirellä perintäpalkkiolaskuria laskeaksesi perintäpalkkion suuruuden, joka määräytyy perittävän summan mukaan.

Perintäpalkkiolaskuri

Mega Pol Trans hyödyntää TIMOCOMin Kansainvälistä Perintäpalvelua

Tehokasta tukea erääntyneiden saatavien perintään

Erkrath, 6.9.2017 – Kuljetusyritys "Mega Pol Trans" Puolasta tarjoaa monipuolisia kuljetusyhteyksiä kaikkialle Eurooppaan: he ajavat Unkariin, Saksaan, Italiaan, Belgiaan, Hollantiin ja Tšekkiin - aivan asiakkaan kuljetustoimeksiannon mukaisesti. Ajoreittejä on monta ja asiakkaat ovat erilaisia. Tästä syystä yritys käyttää muutamissa tapauksissa TIMOCOMin kansainvälistä perintäpalvelua, sillä mitä enemmän suoritettuja kuljetustoimeksiantoja, sitä suurempi on todennäköisyys kohdata myös maksuongelmia.

 Lue lisää...  piilota

Kuormatavara toimitettu perille, lasku maksamatta

Eliza Wyrwich työskentelee "Mega Pol Trans":in kirjanpito-, talous- ja perintäosastolla Pilassa. "Kun on rahasta kyse, ikinä ei ole pitkäveteistä. Päinvastoin. Tunteet kuohuvat välillä liikaakin. Oletamme, että kun kuljetuspalvelu on suoritettu ja tavarat toimitettu, niin maksu toteutetusta palvelusta tapahtuu sovittuun eräpäivään mennessä. Maksuaikahan on jo muutenkin varsin pitkä. Näin ei kuitenkaan aina ole", toteaa Wyrwich. Erääntyneet saatavat aiheuttavat suuria ongelmia kuljetusyrityksille. Yrityksen kiinteät kulut ovat korkeat ja liian monet tämänkaltaiset laiminlyönnit voivat pahimmillaan ajaa yrityksen taloudellisiin vaikeuksiin tai jopa konkurssiin. "Täytyy punnita hyvin tarkkaan, kannattaako velkaa periä oikeusteitse: kustannukset eivät ole pieniä ja prosessi on pitkä. Työskentelemme mielellään asiakkaidemme kanssa ja hoidamme liikesuhteitamme, mutta emme tee hyväntekeväisyyttä. Kuten kuka tahansa yritys, odotamme saavamme maksun suoritetusta työstämme. Ensimmäisenä toimenpiteenä soitamme asiakkaalle ja pyydämme maksusuoritusta sähköpostilla. Jos tämä ei auta eikä saatavaa ole riitautettu, käännymme TIMOCOMin Kansainvälisen Perintäpalvelun puoleen. Olemme tehneet paljon yhteistyötä TIMOCOMin kanssa, koska joinakin kuukausina meidän on täytynyt lähettää useita perintätapauksia TIMOCOMin selvitettäväksi. Arvostamme palvelua todella paljon, sillä onnistumisprosentti on lähes 90 %. Lisäksi kyse on kustannuksista: jos summa on suuri ja tapaus on mahdollista selvittää ilman oikeustoimia, tätä vaihtoehtoa kannattaa käyttää. Tämä menettely säästää aikaa ja rahaa. Jos summa on pieni, sitä suuremmalla syyllä haluamme välttää oikeustoimia ja ylimääräisiä kuluja. Koska TIMOCOMin kansainvälinen perintäpalvelu ei ole kallis, se on paras tapa periä maksamatta jääneitä laskuja tai saada tieto, onko ylipäätään mahdollista saada velalliselta maksusuoritus avoimeen laskuun", sanoo Wyrwich.

Hyödyllinen yhteistyö TIMOCOMin kanssa

TIMOCOMin kansainväliselle perintäpalvelulle, johtajanaan asianajaja Alexander Oebel on tarvetta, kun joko maksuaika on ylitetty, tai kun kaikista asiakkaan yrityksistä huolimatta ei ole päästy positiiviseen lopputulokseen. Tiimi pitää tiiviisti yhteyttä toimeksiantajaan, jotta velkoja voi heti seurata tilanteen edistymistä. Nopeat toimenpiteet, kattava lähdeaineisto ja TIMOCOMin kansainvälisen perintäpalvelun monivuotinen kokemus mahdollistavat nopean velanperinnän tai jos se ei ole jostain syystä mahdollista, määritellään kuhunkin tilanteeseen paras toimintamalli. "Tämä on erittäin tärkeää, koska saatavien hallinnointi on merkittävä osa yritysten toimintaa. Ei ole kannattavaa, antaa asian olla. Liiallinen huolettomuus voi koitua yritykselle kalliiksi", toteaa Wyrwich.

Seuraukset maksamista viivytteleville asiakkaille

TIMOCOMin kansainvälisen perintäpalvelun tehokkuus perustuu yksinkertaiseen mekanismiin: kun perijäosapuolen maksumuistutuksista ja TIMOCOMin maksukehoituksista huolimatta velallinen ei suostu maksamaan avoimia laskujaan, hänen TIMOCOMin verkkopalvelun ohjelmayhteys suljetaan. Tämä turvakeino on yli 127 000 TIMOCOMin käyttäjän etujen mukainen. TIMOCOM kiinnittää suurta huomiota liiketoiminnan rehellisyyteen ja vilpittömyyteen. Epärehelliselle yritykselle tämä menettely on mahdollisesti hyvinkin epämiellyttävää, mutta tarpeellinen toimenpide ylläpitääkseemme kuljetusportaalissa maksumoraalia ja säilyttämään TIMOCOMin kuljetusverkkopalvelun korkeat standardit.

Kuljetusverkkopalvelulla on kansainvälinen luonne. Eliza Wyrwichin mukaan tämä on erittäin tärkeää, koska epämiellyttävät menettelyt jäävät asiantuntijoiden suoritettavaksi - velallisen äidinkielellä, joilloin säästymme vaivalta hankkia ulkomaalainen asianajaja. TIMOCOMin kansainvälinen perintäpalvelu on kuin Mega Trans Polin lisätiimi, joka varmistaa, että nämä asiat hoidetaan niin kuin pitää", hän selventää. Wyrwich päättää työpäivänsä noin kello 16, mutta hänellä on silloin vielä paljon asioita mielessään, kuten seuraavan päivän aikataulu ja asiat jotka on saatava päätökseen - kuljetusalan pyöräthän ovat alati liikkeessä. TIMOCOMin kansainvälisen perintäpalvelun ansiosta hänellä on kuitenkin yksi ongelma vähemmän hoidettavanaan.

Raportti onnistuneesta perinnästä

On hyvä tietää, että apua on saatavilla.

Kuljetusalan sanakirja – vastauksia ja sanastoa liittyen kuljetusalaan

Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyn evästeiden käytön analysointiin, henkilökohtaiseen asiasisältöön ja mainontaan.