TIMOCOMin perintäpalvelu auttaa estämään maksuviiveiden muuttumisen riitatapauksiksi
Oikeudenmukaisuus ja asiantuntemus varmistavat, että liikesuhteet voivat jatkua. Liikekumppanisi maksun viivästyessä voit luottaa TIMOCOMin perintäpalvelun asiantuntevaan apuun.
Tee perintätoimeksianto helposti verkossa, minkä jälkeen se otetaan heti käsittelyyn.
Perimme saatavasi luotettavasti, jotta voit keskittyä ydinliiketoimintaasi.
Kaikista kansainvälisistä perintätoimeksiannoista 80 % saadaan ratkaistua onnistuneesti.
Asiantunteva tiimimme käsittelee toimeksiantosi nopeasti, kustannustehokkaasti ja ilman oikeustoimia.
Perimme saatavia eri puolelta Eurooppaa ja palvelemme 27 kielellä.
Hyödynnä kattava kokemuksemme – perintäpalvelullamme on ollut viranomaishyväksyntä vuodesta 2003 lähtien.
Näin teet perintätoimeksiannon TIMOCOMille
Laske kulut kululaskurilla
Kustakin toimeksiannosta veloitetaan 25 euron suuruinen käsittelymaksu. Jos perintä johtaa myönteiseen lopputulokseen, TIMOCOM veloittaa toimeksiantajalta perintäpalkkion, jolloin käsittelymaksua ei veloiteta. Tämä lasketaan RVG:n (asianajajien palkkioita koskevan lain) määräysten mukaisesti. Laske kulusi helposti!
Asiakkaidemme kokemuksia TIMOCOMin perintäpalvelusta
Usein esitettyjä kysymyksiä TIMOCOMin kansainvälisestä perintäpalvelusta
Kyllä, perintäpalvelu on kaikkien TIMOCOMin asiakkaiden käytettävissä. Jos et ole vielä tehnyt sopimusta, voit rekisteröityä täällä.
Ei. Tiimimme auttaa sinua myös sellaisten avointen saatavien kanssa, joista ei ole sovittu TIMOCOM Road Freight Marketplacen kautta. Tee perintätoimeksianto täällä.
Perintätoimeksiantojen onnistumisprosentti on yli 80 %.
Veloitamme 25 euron suuruisen käsittelymaksun. Käsittelymaksun sijasta veloitamme perintätoiminnastamme perintäpalkkion vain silloin, kun perintä tuottaa tulosta. Palkkio riippuu saatavan määrästä. Tämä palkkio on Saksan perintälakien mukainen. Voit laskea sen etukäteen kululaskurilla.
Lähtökohtaisesti sovelletaan viivästysvahingon oikeudellisia periaatteita EU-direktiivin 2011/7/EU mukaisesti. Tarkoituksena on, että avoimet laskut maksetaan nopeammin. Tämän direktiivin voimaantulon jälkeen EU-maissa on otettu käyttöön uusia oikeusmääräyksiä ja velvoitteita maksun viivästyessä. Velkojille ja velallisille se tarkoittaa seuraavaa:
Yrityksille osoitetut laskut katsotaan viivästyneiksi automaattisesti, kun 30 päivää eräpäivästä on ylittynyt. Lisäksi yli 60 päivän maksuaika on sallittu enää vain poikkeustapauksissa. Jos laskunmaksu tästä huolimatta myöhästyy, velkoja voi vaatia velallista maksamaan viivästyskorkoa sekä korvaamaan tiettyjä saatavan perinnästä aiheutuvia kustannuksia.
Korvausvaatimuksiin voidaan sisällyttää maksun viivästymisestä aiheutuneita maksukehotuksien käsittelykuluja sekä perintään ja maksumääräykseen liittyviä kuluja ja lisäksi asianajajakustannuksia. Velkojan kannalta tämä tarkoittaa sitä, että hän voi vaatia velallista maksamaan perintäpalvelun käsittelymaksun. Korvauskelpoisia kustannuksia ovat myös tuloksellisesta perinnästä määritetyt maksut. Näin ollen velkoja voi vaatia velallista korvaamaan kaikki perintäkulut, perusmaksun ja perintäpalkkion perinnän tuottaessa tulosta, jos saatavaa koskeva maksu on myöhässä ja velallinen on vastuussa viivästyksestä.
On tärkeää ottaa huomioon, että nämä säännökset koskevat vain laskuja,
- jotka perustuvat sopimusperusteiseen suoritteeseen, eivätkä esimerkiksi vahingonkorvauksiin tai kun jokin lasku on maksettu kahteen kertaan
- joiden maksuviivästys voidaan osoittaa ja
- joiden velallisen kotipaikka on EU:n alueella.
Velkoja ei ole enää velvollinen lähettämään maksumuistutusta tai siihen verrattavaa maksukehotusta. Hän voi sen kuitenkin halutessaan tehdä, sillä tämä on edelleenkin erittäin hyödyllinen keino ja suositeltavaa, jotta asiat eivät ylipäätään menisi niin pitkälle, että perintää tarvitaan.
Perintätiimimme toimii Euroopan laajuisesti. Tarjoamme sinulle perintäpalvelua seuraavilla kielillä:
bulgaria (BG)
tanska (DA)
saksa (DE)
englanti (EN)
suomi (FI)
ranska (FR)
kreikka (EL)
italia (IT)
kroatia (HR)
latvia (LV)
liettua (LT)
makedonia (MK)
hollanti (NL)
norja (NO)
puola (PL)
portugali (PT)
romania (RO)
venäjä (RU)
ruotsi (SV)
serbia (SR)
slovakki (SK)
sloveeni (SL)
espanja (ES)
tšekki (CS)
turkki (TR)
ukraina (UA)
unkari (HU)
Kyllä, TIMOCOMin perintäpalvelu työskentelee kansainvälisesti, ennen kaikkea Euroopan laajuisesti, omalla äidinkielelläsi. Perintätapaukset ulkomailla eivät ole meille ongelma.
Maksukyvyttömyystilanteessa velallisen omaisuus asetetaan yleensä maksukyvyttömyystuomioistuimen tai ulkopuolisen hoitajan hallinnoitavaksi. Tämä hallinnoi saatavia ja huolehtii jäljellä olevan omaisuuden jakamisesta. Näin varmistetaan, että tilanteesta eivät hyödy pelkästään velallista lähempänä olevat velkojat, vaan kaikkia velkojia kohdellaan mahdollisimman tasapuolisesti.
Jokaisella valtiolla on oma erityismenettelynsä, jossa velkoja ilmoittaa saatavansa. Suosittelemme ilmoittamaan saatavan maksukyvyttömyysmenettelyyn välittömästi, jotta sinut otetaan menettelyssä huomioon velkojana ja jäljelle jäävä summa ei pienene vielä entisestään asianajajakustannuksien takia.
Tavoitteemme on auttaa velkojia heidän oikeutettujen etujensa täytäntöönpanemisessa. Jos velallisella on maksuongelmia, voidaan tehdä esimerkiksi sopimuksia, kuten osamaksusopimus, jotta velkoja saa kaikesta huolimatta rahansa. Samalla TIMOCOM varmistaa Marketplacen asiakkaille, että lisävelkojen syntyminen estetään.
Jos järjestelmän käyttäjä jättää syytä ilmoittamatta maksunsa suorittamatta, hän toimii TIMOCOMin laatukriteerien vastaisesti. Tällöin yritys ei voi enää kuulua asiakasverkostoon, joka koostuu TIMOCOMin tarkastamista yrityksistä.
Tarvitsemme seuraavat asiakirjat: kuljetustoimeksianto, lähetysluettelo, lasku sekä viimeisin maksukehotus.
TIMOCOMin perintäpalvelu käy läpi toimeksiantosi, minkä jälkeen otamme sinuun yhteyttä.
Saatavan erääntymisestä on täytynyt kulua vähintään 30 päivää.
Yhteen toimeksiantoon voi koota useita laskuja samalta velalliselta.