Kysymyksiä ja vastauksia Messengeristä

TIMOCOM Messenger on TIMOCOMin Road Freight Marketplacen viestintäkanava, joka on integroitu suoraan rahtipörssiin. Sen avulla yhteydenpito käy nopeasti, turvallisesti ja tehokkaasti tarjouksentekijöiden ja mahdollisten toimeksisaajien välillä suoraan tarjouksen yhteydessä. TIMOCOM Messengerin käyttö lyhentää odotusaikoja ja tehostaa liiketoimintaprosesseja. 

TIMOCOM Messenger suojaa kaikki viestit ja tiedot TIMOCOMin markkinapaikan standardien mukaisesti, mikä lisää luottamuksellisuutta ja turvallisuutta. Koska Messenger on osa TIMOCOMin markkinapaikkaa, voit hallita sitä, kenellä on pääsy viesteihin ja voit olla varma, että saamiesi viestien lähettäjällä on rekisteröity TIMOCOM-tili.  

TIMOCOM Messengerin käyttö ei pelkästään lisää turvallisuutta, vaan sen kautta lähetetyt viestit ovat yhtä sitovia kuin sähköpostit, yhteydenpito on vain helpompaa.  

TIMOCOM Messenger on asetettu ensisijaiseksi viestintäkanavaksi rahti- ja kuormatilatarjousten yhteydessä. Jos et poista tätä asetusta käytöstä, TIMOCOM Messenger näytetään tarjousten etsijöille ainoana kirjallisena yhteydenottotapana. Näin sinun ei tarvitse pitää silmällä muita viestintäkanavia ja voit keskittyä paremmin työntekoon. 

3. Item Picture - AG create offer (1)

Tarjousten tekijät määrittävät tarjouksen julkaisun yhteydessä, mitä viestintäkanavaa he haluavat käyttää. Tämä valinta näkyy kunkin tarjouksen kohdalla ylhäällä oikealla yhteydenottovaihtoehdoissa. Jos kohdassa näkyy puhekupla, tarjouksen tekijä toivoo yhteydenoton tapahtuvan TIMOCOM Messengerin kautta. Toimeksiantojen etsijänä voit aloittaa keskustelun milloin tahansa. Napsauta tällöin rahti- tai kuormatilatarjouksessa olevaa puhekuplakuvaketta. Näytön alareunaan avautuu chat-näkymä.

4. Item Picture - Chat initiation (1)

TIMOCOMin Road Freight Marketplacessa alhaalla vasemmalla oleva chat-kuvake alkaa vilkkua uuden viestin saapuessa. Tulevissa päivityksissä käyttöön tulevat myös sähköposti-ilmoitukset, mikä lisää entisestään saapuvien viestien näkyvyyttä.  

5. Item Picture - Startpage kl1 (1)

TIMOCOM Messengerin uusimmassa versiossa voit ottaa lisäksi käyttöön selainilmoitukset (äänimerkki ja ponnahdusikkuna), jotka ilmoittavat uusista viesteistä myös silloin, kun olet selaimessa toisella välilehdellä. Tämä toiminto on otettava käyttöön selaimen asetuksista. 

 

Miten selainilmoitukset otetaan käyttöön? 

  • Vaihtoehto 1: Olet antanut suostumuksesi selainilmoitusten käyttöön jo aiemmin.  

Tällöin asetuksia ei tarvitse muuttaa, vaan sinun pitäisi saada ilmoitukset automaattisesti. 

  • Vaihtoehto 2: Olet aiemmin estänyt selainilmoitusten käytön. 

Sinun on muutettava asetuksia. Tämä tapahtuu yleisimmissä selaimissa seuraavasti: 

 

Chrome:  

1. Avaa TIMOCOMin markkinapaikka. 

2. Napsauta osoiterivillä olevaa asetusten kuvaketta. 

3. Valitse ”Sivustoasetukset”. 

4. Valitse kohdasta ”Ilmoitukset” vaihtoehto ”Salli”. 

 

Edge:  

1. Avaa TIMOCOMin markkinapaikka. 

2. Napsauta osoiterivillä olevaa lukkokuvaketta. 

3. Valitse ”Sivustoasetukset”. 

4. Valitse kohdasta ”Ilmoitukset” vaihtoehto ”Salli”. 

 

  • Vaihtoehto 3: Et ole vielä aiemmin sallinut tai estänyt selainilmoitusten näyttämistä. 

Jos et ole vielä aiemmin sallinut tai estänyt TIMOCOMin markkinapaikan selainilmoitusten näyttämistä, valintaikkuna näytetään useassa kohdassa TIMOCOM Messengerissä. Kun annat hyväksyntäsi valintaikkunassa, näet jatkossa selainilmoitukset.

Kun tarjous on poistettu, esimerkiksi siksi, että tarjouskilpailu on jo ratkennut, chatissa voi edelleen kirjoittaa viestejä. Tämä onkin usein tarpeen, jos kuljetustoimeksiannosta ilmenee kysyttävää. Kaikki chat-keskustelut tallennetaan vähintään 12 kuukauden ajaksi, joten kaikki tarvittavat tiedot ja asiakirjat ovat käytettävissä myös myöhemmin. 

Kyllä, Messengerin käyttö on maksutonta kaikille TIMOCOMin asiakkaille tarjousten yhteydessä. 

TIMOCOM Messengerissä on tällä hetkellä seuraavat toiminnot: 

  • Yhteystietojen nopea haku: 
    Chat-näkymässä näkyy yrityksen nimi sekä mahdollisen liikekumppanin nimi ja profiilikuva. Lisäksi näytetään kielet, joita toinen osapuoli puhuu tai ymmärtää. Yrityksen nimeä napsauttamalla avautuu yrityksen profiili, josta voit lukea lisätietoja yrityksestä. 

    8. Item Picture (e) - messenger read status (1)

  • Rahti- ja kuormatilatarjousten tiedot nopeasti luettavissa: Yhteystietojen alapuolella on linkki, joka on nimetty kyseisen rahti- tai kuormatilatarjouksen lähtöpaikan ja määränpään mukaan. Tarjous avautuu linkkiä napsauttamalla, mikäli sitä ei ole vielä poistettu markkinapaikasta. Tämä on erityisen kätevää, jos etsit samalla muita rahti- tai kuormatilatarjouksia ja haluat nähdä kaikki tarvittavat tiedot nopeasti. 

    8. Item Picture (e) - messenger read status (1)

  • Viestien lähettäminen chat-ikkunassa: Voit ottaa yhteyttä tarjouksen yhteyshenkilöön chatin kautta. Kirjoita viesti tekstikenttään ja lähetä se painamalla Enter-näppäintä tai napsauttamalla Lähetä-painiketta. Kaikki viestit näkyvät chat-ikkunassa aikajärjestyksessä. 

    8. Item Picture (a) - Chat initiation (1)

  • Reaaliaikaiset käännökset: Voit viestiä markkinapaikalla myös sellaisten henkilöiden kanssa, joiden kanssa sinulla ei ole yhteistä kieltä ja kääntää viestit automaattisesti. Näet tämän jälkeen sekä alkuperäiset että käännetyt viestit. Napsauta tätä varten viestin vieressä olevaa kolmea pistettä ja valitse ”Käännä”. Viestit käännetään TIMOCOMin markkinapaikassa valitulle järjestelmän kielelle.  

  • Chat-viestien vienti: Voit milloin tahansa viedä chat-viestit tietokoneellesi. Näin voit tarkastella viestejä myös TIMOCOMin markkinapaikan ulkopuolella ja arkistoida ne myöhempää tarvetta varten. Tästä voi olla hyötyä esimerkiksi kuljetusprosessia koskevien erimielisyyksien selvittämisessä. Napsauta tätä varten oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä. Tämän jälkeen voit ladata keskustelun itsellesi. Latauksessa menee hetken aikaa tiedoston koosta riippuen. Chat-keskustelu tallennetaan .html-tiedostona. Voit tallentaa chat-keskustelun myös .pdf-tiedostona napsauttamalla hiiren oikeaa painiketta ja valitsemalla ”Tulosta”. Lomakkeen alku 

  • Ilmoitustoiminto: Uusista viesteistä ilmoitetaan Road Freight Marketplacessa chat-painikkeen vilkkumisella. 

    5. Item Picture - Startpage kl1 (1)

  • Push-ilmoitukset: Voit ottaa TIMOCOM Messengerin uusimmassa versiossa käyttöön selainilmoitukset (äänimerkki ja ponnahdusikkuna), jotka ilmoittavat uusista viesteistä myös silloin, kun olet selaimessa toisella välilehdellä. Tämä toiminto on otettava käyttöön selaimen asetuksista.

  • Asiakirjojen jakaminen (lataaminen): Ympyröityä +-kuvaketta napsauttamalla voit lähettää mahdolliselle liikekumppanillesi asiakirjoja. Tätä varten sinun on ensin valittava ja ladattava asiakirjat. Voit lähettää asiakirjoja, joiden koko on enintään 5 Mt ja tiedostomuoto jokin seuraavista:

    .pdf, .xlsx, .xdoc, .img, .png, .webp 

    8. Item Picture (b) - Upload documents (1)

  • Viestien yhteenveto: Kaikki keskustelut näkyvät kootusti yhdessä paikassa.  Vasemmassa alakulmassa sivunavigoinnin vieressä on kohta, jota napsauttamalla näet yhteenvedon kaikista keskusteluistasi. Napsauta valkoista ympyrää, jossa on sininen puhekupla. Avautuvassa näkymässä näkyvät kaikki keskustelut ja niihin liittyvät tiedot selkeästi ryhmiteltyinä. Niiden tietojen lisäksi, jotka ovat myös chatissa, näet myös viimeksi lähetetyn viestin. Viestit on lajiteltu aikajärjestykseen. Uusin viesti näytetään aina ensimmäisenä. 

    8. Item Picture (c) - Messenger chat (1)

  • Chat-keskustelujen haku: Voit hakea keskusteluja viestien yhteenvetonäkymässä. Kirjoita keskustelujen yläpuolella olevaan hakukenttään tarvittavat tiedot. Voit tehdä hakuja seuraavien tietojen perusteella:  

    – lastauspaikan maalyhenne 

    – purkupaikan maalyhenne 

    – lastauspaikka 

    – purkupaikka 

    Hakutuloksissa näytetään 30 viimeisintä osumaa. 

  • Kirjoitusilmoitus: Chatissa näkyy, kirjoittaako toinen osapuoli parhaillaan viestiä. 

    8. Item Picture (d) - messenger typing indicator (1)

  • Luettu-merkintä: Näet merkinnän, kun viesti on toimitettu perille ja kun vastaanottaja on lukenut sen. 

    – Toimitettu: sininen pallo 

    – Luettu: profiilikuva 

    8. Item Picture (e) - messenger read status (1)

  • Emojit: Viesteihin voi lisätä haluamiaan emojeita. Napsauta tätä varten viestikentän oikealla puolella olevaa emojikuvaketta.

    8. Item Picture (f) - messenger emoji (1)

  • Chatin sulkeminen: Kun chat on avoinna, sen voi sulkea oikeasta yläkulmasta. Chat-toiminto ja keskustelu suljetaan, ja se on avattava uudelleen, kun haluat jatkaa viestien lähettämistä. 

Tämä on vasta alkua – kehitämme jatkuvasti uusia toimintoja!  

Seuraavina kuukausina tarkoituksena on ottaa käyttöön vaiheittain seuraavat laajennukset:  

  • Sähköposti-ilmoitukset: Lukemattomista chat-viesteistä lähetetään sähköposti-ilmoitus, mikä nopeuttaa niihin reagoimista.  

  • Poistotoiminto: Keskustelut, joita ei enää tarvita, voi poistaa näkymän selkeyttämiseksi. 

Tässä on vain pieni katsaus tuleviin päivityksiin. Kerromme säännöllisesti tulossa olevista uudistuksista. 

Kyllä, TIMOCOM Messenger on integroitu Road Freight Marketplacen mobiiliversioon, joten sitä voi käyttää millä tahansa laitteella. 

10. Item Picture - Messenger mobile 1 (1)

Otamme mielellämme vastaan palautetta. Käytä palautteen antamiseen palautelomaketta. Palautteiden avulla voimme kehittää Messengeriä, jotta se vastaisi paremmin asiakkaidemme tarpeita. 

Täältä löydät vaiheittaiset ohjeet TIMOCOM Messengerin käyttöön: 

12. Item Picture - feedback 1

Täältä löydät vaiheittaiset ohjeet Messengerin käyttöön:

Tarvitsetko apua tai onko sinulla kysyttävää? Asiakastukemme auttaa mielellään. 

Ylös