skip navigation

Mitä turvaverkostomme pitää sisällään?

Järjestelmämme käyttöturvallisuus on meille erittäin tärkeää. Sen vuoksi tarkastamme sekä uusien että kanta-asiakkaidemme käyttäjä- ja yritystiedot. Lisäksi tarjoamme sinulle Smart Logistics -järjestelmän käyttäjänä monia muita käyttöturvaa lisääviä palveluja.

Aina turvallinen kirjautuminen Smart Logistics -järjestelmään

TIMOCOMin asiakkaana kirjaudut järjestelmäämme turvallisesti henkilökohtaisen turva-avaimen ansiosta. Tilisi aktivoinnin jälkeen käyttöliittymäsi on rekisteröity juuri sinun käyttöösi, jotta voit aina kirjautua Smart Logistics-järjestelmään kätevästi ja turvallisesti.

Samat korkeat turvallisuusstandardit pätevät myös silloin, kun haluat käyttää Smart Logistics -järjestelmän mobiiliratkaisua. Voit kirjautua omalle TIMOCOM-tilillesi henkilökohtaisella PIN-koodillasi ja näin hyötyä kaikista järjestelmän sovelluksista.

Järjestelmän edut:
  • Henkilökohtainen käyttöliittymä kiinteitä ja kannettavia päätteitä varten.
  • Kätevä ja turvallinen kirjautuminen
  • Järjestelmän käyttöliittymä älypuhelimia ja tabletteja varten
  • Käyttöoikeus vain rekisteröityneille käyttäjille

Yksi suurimpia vahvuuksiamme: Tekninen turvallisuus

TIMOCOMin turvaverkosto käsittää myös säännölliset investoinnit uusimpaan IBM- ja Oracle-teknologiaan. Asiakkaana käytössäsi on Smart Logistics -järjestelmä, jonka ansiosta työskentely on nopeaa ja turvallista.

TIMOCOMia käyttäessäsi et törmää epämiellyttäviin yllätyksiin: Kaksi eri paikkakunnilla sijaitsevaa ja toisistaan riippumatonta korkeimman turvallisuustason datakeskusta varmistavat sen, että voit työskennellä kaikkina vuorokauden aikoina. Jopa katastrofitilanteissa palvelinyhteys toimii optimaalisesti kattavan varmuuskopiointijärjestelmän ansiosta, joten Smart Logistics -järjestelmä on silloinkin käytettävissä normaalisti.

TIMOCOM tarjoaa IT-asiantuntijana:
  • ISO/IEC 27001-sertifikaatit Sertifioidut ja energiaa säästävät datakeskukset
  • Turvallisen tiedonsiirron salatun SSL-yhteyden ansiosta
  • Ympärivuorokautisen jokapäiväisen valvonnan ja toimintavalmiuden oman IT-osaston myötä
  • Moninkertaisesti varmistetun Internet-yhteyden
  • Tehokkaan palomuurin ja kattavan virustorjuntajärjestelmän
  • Hosted in Germany -tietosuojan, joka takaa, että kaikki tiedot käsitellään Saksassa
Hosted in Germany – TIMOCOMin tietoturva
”Käsittelemme tietojasi luottamuksellisesti! Siksi TIMOCOMille on myönnetty Hosted in Germany -laatusertifikaatti. Käyttäjien tietoja ylläpidetään Saksassa, joten ne ovat Saksan lakien alaisia. Erityisesti Saksan tietoturvalaki on yksi Euroopan tiukimpia.”

Marco Haack, Director IT Infrastructure & Services.

Tiukasti säännelty: kirjautuminen Smart Logistics -järjestelmään

Reilua, luotettavaa, ammattitaitoista – TIMOCOMin liiketoiminnan perusarvot. Jotta voimme taata asiakkaillemme korkealuokkaisen käyttöturvallisuuden, järjestelmäämme käyttävien yritysten tulee täyttää tietyt edellytykset. Tämän ansiosta tarjoamme kaikkiaan jo yli 135 000 TIMOCOMin käyttäjälle tunnetusti on korkean käyttöturvallisuuden. Tämän huolellisen uusien asiakkaiden tarkastuksen ansiosta TIMOCOM-asiakkuus on nykyään merkki luetettavuudesta.

Turvallisuus sopimuskuljetus-ja spotmarkkinoilla
  • Portaalin käyttöoikeus säännönmukaisesti vain yrityksille, jotka ovat toimineet vähintään 6 kuukautta alalla
  • Yrityksen olennaisten asiakirjojen tarkastus ennen jäsensopimuksen solmimista
  • Kaikkien uusien asiakkaiden tarkastus
  • Jatkuva asiakasseuranta myös jäsensopimuksen solmimisen jälkeen

Yhdessä täysien oikeuksiesi puolesta

Työn arjessa ilmenee joskus ongelmia, että saatavista ei ole tullut maksusuoritusta ajallaan. Näitä tapauksia varten TIMOCOMilla on kansainvälisen perintäpalvelu. Sen palvelut on helppo ottaa käyttöön, jolloin perintä selvittää nopeasti, onko maksajalta odotettavissa rahaa. Yhtenä etuna on myös se, että kansainväliset asiakkaat saavat neuvontaa omalla äidinkielellään.

Kansainvälisellä perintäpalvelulla on myös erityinen sivuvaikutus: TIMOCOM-verkoston jäseniksi pyrkivät yritykset ovat pääasiassa rehellisiä ja vastuunsa tuntevia.

Lisätietoja >

Etukäteistarkastuksella voit pelata varman päälle

Panostamme sen puolesta, että asiakkaamme voivat käyttää Smart Logistics -järjestelmää tehokkaasti ja turvallisesti joka päivä. Koska liiketoimet tapahtuvat suoraan liiketoimintakumppaneiden välillä, kaupankäyntiin kuuluva asianmukainen huolellisuusvelvoite koskee jokaista osapuolta.

Liiketoimintakumppanin identiteetin tarkastaminen:

  • Pyydä, että potentiaalinen liiketoimintakumppanisi lähettää sinulle kyseessä olevan tarjouksen tulosteen suoraan Smart Logistics-järjestelmästä. Siten voit varmistua välittömästi siitä onko yrityksellä järjestelmän käyttöoikeus.
  • Tarkasta mahdollisen liiketoimintakumppanisi tiedot yritysprofiilista. Tiedostojen lataustoiminnon avulla yrityksen oleellisten asiakirjojen tulisi olla tallennettuna yritysprofiiliin tunnistamista varten.
  • Vertaile ladattujen asiakirjojen tietoja yritysprofiiliin tallennettuihin tietoihin.
  • Vertaile yhteyshenkilön tietoja, esimerkiksi ovatko nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite samat kuin yritysprofiiliin tallennetut.

Jos sinulle jää vielä tämän vertailun jälkeen perusteltu syy epäillä mahdollisen liiketoimintakumppanisi identiteettiä, TIMOCOM Identify auttaa sinua tunnistusprosessissa.

Tunnistusprosessia varten tarvitset:

  • tulosteen tarjouksesta, jonka liikekumppanisi on lähettänyt sinulle suoraan järjestelmästämme
  • kopiot yritysprofiiliin tallennetuista asiakirjoista tai liiketoimintakumppanilta saaduista yritysasiakirjoista
  • Kokonaan täytetty toimeksiantolomake, joka sisältää tiedot epäilyn syistä

Lähetä asiakirjat ja kaikki tarvittavat liitteet TIMOCOMille sähköpostitse tai faksitse:

+49 211 88 26 13 00

info.fi@timocom.com

Lataa toimeksiantolomake (PDF, 792 kB)

TIMOCOM Identify -tiimi tarkistaa tiedot huolellisesti ja maksutta viimeistään 5 työtunnin kuluessa. Saat kirjallisen vastauksen – arkisin klo 8.00–17.00.

Mitä voit itse tehdä luotettavan liiketoiminnan turvaamiseksi

Moniulotteisen ja ammattitaitoisen turvaverkoston avulla TIMOCOM panostaa paljon sen eteen, että päivittäinen liiketoimintasi on kaikilta osin sujuvaa. Voit myös omalta osaltasi parantaa käyttöturvaasi huomattavasti yksinkertaisilla keinoilla ja toimenpiteillä. Tässä on listattuna muutamia vinkkejä.

Torju yhteisvoimin kuormavarkauksia aktiivisesti

Tarkista toimitusketjut ja poista turvallisuusaukot

Viisi yhtiötä ja järjestöä ovat yhdistäneet osaamisensa ja tarjoavat kuljetuspalveluita ostaville ja tarjoaville yrityksille sekä kuljettajille aktiivista tukea toimitusketjun jokaisessa vaiheessa.

Tavoitteena on jakaa tietoa ja valistusta kuormatavaravarkauksien riskeistä, kehittää toimivia riskientorjuntastrategioita ja tukea aktiivisesti turvatoimien toteuttamisessa.

Kuormavarkaudet aiheuttavat eri puolilla Eurooppaa vuosittain yhteensä yli kahdeksan miljardin euron tappiot. Yrityksille myöhästyneistä tai toimittamatta jääneistä tavaralähetyksistä aiheutuu usein tuotantokatkoksia ja toimeksiantojen peruutuksia. Tavallista suuremmassa vaarassa ovat kuorma-autojen kuljettajat, sillä joka viides vahingonteko on heihin kohdistuva pahoinpitely, jolloin myös heidän henkensä on uhattuna.

Ilman aktiivisia turvatoimia varkaudet uhkaavat edelleen lisääntyä hyvin järjestäytyneiden rikollisliigojen toiminnan seurauksena. Seuraavat järjestöt ja yhtiöt ovat yhdistäneet voimansa tukeakseen toimitusketjun eri vaiheissa varkausuhan kohteena olevia yrityksiä ja kuljettajia:

  • Ala-Saksin rikosvirasto
  • Der Pohjois-Saksan talousturvallisuusyhdistys (VSWN)
  • Teleroute ja TIMOCOM, markkinoiden johtavien rahtipörssien tarjoajat
  • HDI-Gerling Industrie, kokenut teollisuus- ja kuljetusvakuutuslaitos

Riskien minimoimiseksi voidaan toteuttaa torjumiskeinoja eri osa-alueilla, esimerkiksi:

  • käyttämällä asianmukaisia turvajärjestelmiä ottaen huomioon tavaran laatu ja ajoreitin määränpää. Aina on varmistettava, että ajoneuvo on turvallinen ja ajokunnossa.
  • Kuljetusta koskevia tietoja ei tule jakaa ulkopuolisten kolmansien osapuolten läsnä ollessa. Mitä vähemmän toimitusketjun aikana on tiedonomaavia, kuljetukseen osallisia ja käytettäviä rajapintoja, sitä pienempi on tietojen väärinkäytön riski.
  • Kuljettajien kannattaa käyttää aidattuja ja valaistuja levähdyspaikkoja ja pysäköintialueita, erityisesti pidempien taukojen aikana. Tällaiset paikat ja alueet tulee ottaa huomioon jo ajoreittiä suunniteltaessa.
  • Kuljetuksen aikana ei kannata ottaa kyytiin ketään ulkopuolisia. Kuljetuksia tulee seuratata koko ajon ajan, jotta ajojärjestelyn ja kuljettajien välinen katkeamaton viestintäyhteys on taattu.
Ladattavat PDF-asiakirjat
Turvatoimenpidelista uusien liikekumppaneiden varmentamiseksi

Turvatoimenpidelista uusien liikekumppaneiden tarkastamiseksi

Tärkeimmät säännöt luotettavan liiketoiminnan turvaamiseksi

TIMOCOM tarkastaa säännönmukaisesti uudet asiakkaansa, ennen kuin heille myönnetään käyttöoikeus Euroopan ensimmäiseen Smart Logistics -järjestelmään. Sen avulla pohjustamme etukäteen myös sinun varmennusprosessisi. Kannattaa kuitenkin aina ottaa myös itse turvallisuusaspektit huomioon.

Usein riittää jo, että noudattaa muutamaa periaatetta, jotka auttavat pienentämään epärehellisen liiketoiminnan riskiä huomattavasti jo ennen sopimuksen tekoa. Sen vuoksi TIMOCOM on laatinut listan, joka sisältää tärkeimmät toimenpiteet uusien liikekumppaneiden tarkastamiseksi. Löydät lisää vinkkejä kuormatavaravarkauksien välttämiseksi seuraavasta artikkelista, joka käsittelee TIMOCOMin ja SCHUNCKin Euroopan laajuista hanketta.

Turvatoimenpidelista uusien liikekumppaneiden tarkastamiseksi
Turvatoimenpidelista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi

Turvatoimenpidelista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi

Tätä turvatoimenpidelistaa käyttämällä suojaat yritystäsi tehokkaasti petokselta

Mustat lampaat eivät ole uusi ilmiö kuljetusalalla. Uutta on se, että huijareista on tullut entistä röyhkeämpiä. Sitä tärkeämpää on toteuttaa tehokkaita turvatoimia petosten ja varkauksien ennalta ehkäisemiseksi.

TIMOCOM GmbH ja OSCAR SCHUNCK AG & CO. KG ovat laatineet yhteistyössä kattavan turvatoimenpidelistan, jonka avulla yritykset voivat tarkistaa entistä helpommin mahdollisten liikekumppaneiden henkilöllisyyden jo ennen sopimuksen tekoa. Ohjeistamme vastuussa olevia työntekijöitä lataamaan turvatoimenpidelistan, jonka voi täydentää varmistaakseen kyseessä olevan kuljetuspalvelujen tarjoajan luotettavuuden vastaamalla esitettyihin kysymyksiin.

Turvatoimenpidelista kuormatavaravarkauksien ennalta ehkäisemiseksi
Ylös