Mitä turvaverkostomme pitää sisällään?

Järjestelmämme käyttöturvallisuus on meille erittäin tärkeää. Sen vuoksi tarkastamme sekä uusien että kanta-asiakkaidemme käyttäjä- ja yritystiedot. Lisäksi tarjoamme sinulle Smart Logistics -järjestelmän käyttäjänä monia muita käyttöturvaa lisääviä palveluja.

Aina turvallinen kirjautuminen Smart Logistics -järjestelmään

TIMOCOMin asiakkaana kirjaudut järjestelmäämme turvallisesti henkilökohtaisen turva-avaimen ansiosta. Tilisi aktivoinnin jälkeen käyttöliittymäsi on rekisteröity juuri sinun käyttöösi, jotta voit aina kirjautua Smart Logistics-järjestelmään kätevästi ja turvallisesti.

Samat korkeat turvallisuusstandardit pätevät myös silloin, kun haluat käyttää Smart Logistics -järjestelmän mobiiliratkaisua. Voit kirjautua omalle TIMOCOM-tilillesi henkilökohtaisella PIN-koodillasi ja näin hyötyä kaikista järjestelmän sovelluksista.


Auch wenn Sie mobil per App auf das Smart Logistics System zugreifen, setzen wir auf dieselben hohen Sicherheitsstandards. So erhalten Sie mit einer individuellen PIN Zugang zu Ihrem persönlichen TIMOCOM Account und können die Anwendungen des Systems nutzen.

Järjestelmän edut:
  • Henkilökohtainen käyttöliittymä kiinteitä ja kannettavia päätteitä varten.
  • Kätevä ja turvallinen kirjautuminen
  • Järjestelmän käyttöliittymä älypuhelimia ja tabletteja varten
  • Käyttöoikeus vain rekisteröityneille käyttäjille

Yksi suurimpia vahvuuksiamme: Tekninen turvallisuus

TIMOCOMin turvaverkosto käsittää myös säännölliset investoinnit uusimpaan IBM- ja Oracle-teknologiaan. Asiakkaana käytössäsi on Smart Logistics -järjestelmä, jonka ansiosta työskentely on nopeaa ja turvallista.

TIMOCOMia käyttäessäsi et törmää epämiellyttäviin yllätyksiin: Kaksi eri paikkakunnilla sijaitsevaa ja toisistaan riippumatonta korkeimman turvallisuustason datakeskusta varmistavat sen, että voit työskennellä kaikkina vuorokauden aikoina. Jopa katastrofitilanteissa palvelinyhteys toimii optimaalisesti kattavan varmuuskopiointijärjestelmän ansiosta, joten Smart Logistics -järjestelmä on silloinkin käytettävissä normaalisti.

TIMOCOM tarjoaa IT-asiantuntijana:
  • Sertifioidut ja energiaa säästävät datakeskukset

    This is an embedded image

  • Turvallisen tiedonsiirron salatun SSL-yhteyden ansiosta
  • Ympärivuorokautisen jokapäiväisen valvonnan ja toimintavalmiuden oman IT-osaston myötä
  • Moninkertaisesti varmistetun Internet-yhteyden
  • Tehokkaan palomuurin ja kattavan virustorjuntajärjestelmän

Tiukasti säännelty: kirjautuminen Smart Logistics -järjestelmään

Reilua, luotettavaa, ammattitaitoista – TIMOCOMin liiketoiminnan perusarvot. Jotta voimme taata asiakkaillemme korkealuokkaisen käyttöturvallisuuden, järjestelmäämme käyttävien yritysten tulee täyttää tietyt edellytykset. Tämän ansiosta tarjoamme kaikkiaan jo yli 156 000 TIMOCOMin käyttäjälle tunnetusti on korkean käyttöturvallisuuden. Tämän huolellisen uusien asiakkaiden tarkastuksen ansiosta TIMOCOM-asiakkuus on nykyään merkki luetettavuudesta.

Turvallisuus sopimuskuljetus-ja spotmarkkinoilla
  • Portaalin käyttöoikeus säännönmukaisesti vain yrityksille, jotka ovat toimineet vähintään 6 kuukautta alalla
  • Yrityksen olennaisten asiakirjojen tarkastus ennen jäsensopimuksen solmimista
  • Kaikkien uusien asiakkaiden tarkastus
  • Jatkuva asiakasseuranta myös jäsensopimuksen solmimisen jälkeen

Mitä voit itse tehdä luotettavan liiketoiminnan turvaamiseksi

Moniulotteisen ja ammattitaitoisen turvaverkoston avulla TIMOCOM panostaa paljon sen eteen, että päivittäinen liiketoimintasi on kaikilta osin sujuvaa. Voit myös omalta osaltasi parantaa käyttöturvaasi huomattavasti yksinkertaisilla keinoilla ja toimenpiteillä. Tässä on listattuna muutamia vinkkejä.

Liiketoimintakumppanin identiteetin tarkastaminen:

  • Pyydä, että potentiaalinen liiketoimintakumppanisi lähettää sinulle kyseessä olevan tarjouksen tulosteen suoraan Smart Logistics-järjestelmästä. Siten voit varmistua välittömästi siitä onko yrityksellä järjestelmän käyttöoikeus.
  • Tarkasta mahdollisen liiketoimintakumppanisi tiedot yritysprofiilista. Tiedostojen lataustoiminnon avulla yrityksen oleellisten asiakirjojen tulisi olla tallennettuna yritysprofiiliin tunnistamista varten.
  • Vertaile ladattujen asiakirjojen tietoja yritysprofiiliin tallennettuihin tietoihin.
  • Vertaile yhteyshenkilön tietoja, esimerkiksi ovatko nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite samat kuin yritysprofiiliin tallennetut.

Jos sinulle jää vielä tämän vertailun jälkeen perusteltu syy epäillä mahdollisen liiketoimintakumppanisi identiteettiä, TIMOCOM Identify auttaa sinua tunnistusprosessissa.

Tunnistusprosessia varten tarvitset:

  • tulosteen tarjouksesta, jonka liikekumppanisi on lähettänyt sinulle suoraan järjestelmästämme
  • kopiot yritysprofiiliin tallennetuista asiakirjoista tai liiketoimintakumppanilta saaduista yritysasiakirjoista
  • Kokonaan täytetty toimeksiantolomake, joka sisältää tiedot epäilyn syistä

Lähetä asiakirjat ja kaikki tarvittavat liitteet TIMOCOMille sähköpostitse tai faksitse:

TIMOCOM Identify -tiimi tarkistaa tiedot huolellisesti ja maksutta viimeistään 5 työtunnin kuluessa. Saat kirjallisen vastauksen – arkisin klo 8.00–17.00.

Mitä voit itse tehdä luotettavan liiketoiminnan turvaamiseksi

Moniulotteisen ja ammattitaitoisen turvaverkoston avulla TIMOCOM panostaa paljon sen eteen, että päivittäinen liiketoimintasi on kaikilta osin sujuvaa. Voit myös omalta osaltasi parantaa käyttöturvaasi huomattavasti yksinkertaisilla keinoilla ja toimenpiteillä. Tässä on listattuna muutamia vinkkejä.

Ihr Schutz im Smart Logistics System

Torju yhteisvoimin kuormavarkauksia aktiivisesti

Tarkista toimitusketjut ja poista turvallisuusaukot

Viisi yhtiötä ja järjestöä ovat yhdistäneet osaamisensa ja tarjoavat kuljetuspalveluita ostaville ja tarjoaville yrityksille sekä kuljettajille aktiivista tukea toimitusketjun jokaisessa vaiheessa.

Tavoitteena on jakaa tietoa ja valistusta kuormatavaravarkauksien riskeistä, kehittää toimivia riskientorjuntastrategioita ja tukea aktiivisesti turvatoimien toteuttamisessa.


Kuormavarkaudet aiheuttavat eri puolilla Eurooppaa vuosittain yhteensä yli kahdeksan miljardin euron tappiot. Yrityksille myöhästyneistä tai toimittamatta jääneistä tavaralähetyksistä aiheutuu usein tuotantokatkoksia ja toimeksiantojen peruutuksia. Tavallista suuremmassa vaarassa ovat kuorma-autojen kuljettajat, sillä joka viides vahingonteko on heihin kohdistuva pahoinpitely, jolloin myös heidän henkensä on uhattuna.

Ilman aktiivisia turvatoimia varkaudet uhkaavat edelleen lisääntyä hyvin järjestäytyneiden rikollisliigojen toiminnan seurauksena. Seuraavat järjestöt ja yhtiöt ovat yhdistäneet voimansa tukeakseen toimitusketjun eri vaiheissa varkausuhan kohteena olevia yrityksiä ja kuljettajia:

  • Ala-Saksin rikosvirasto
  • Der Pohjois-Saksan talousturvallisuusyhdistys (VSWN)
  • Teleroute ja TIMOCOM, markkinoiden johtavien rahtipörssien tarjoajat
  • HDI-Gerling Industrie, kokenut teollisuus- ja kuljetusvakuutuslaitos

Riskien minimoimiseksi voidaan toteuttaa torjumiskeinoja eri osa-alueilla, esimerkiksi:

  • käyttämällä asianmukaisia turvajärjestelmiä ottaen huomioon tavaran laatu ja ajoreitin määränpää. Aina on varmistettava, että ajoneuvo on turvallinen ja ajokunnossa.
  • Kuljetusta koskevia tietoja ei tule jakaa ulkopuolisten kolmansien osapuolten läsnä ollessa. Mitä vähemmän toimitusketjun aikana on tiedonomaavia, kuljetukseen osallisia ja käytettäviä rajapintoja, sitä pienempi on tietojen väärinkäytön riski.
  • Kuljettajien kannattaa käyttää aidattuja ja valaistuja levähdyspaikkoja ja pysäköintialueita, erityisesti pidempien taukojen aikana. Tällaiset paikat ja alueet tulee ottaa huomioon jo ajoreittiä suunniteltaessa.
  • Kuljetuksen aikana ei kannata ottaa kyytiin ketään ulkopuolisia. Kuljetuksia tulee seuratata koko ajon ajan, jotta ajojärjestelyn ja kuljettajien välinen katkeamaton viestintäyhteys on taattu.
Ylös