29.02.2016

Ennustettua parempi: TimoComin tulos vuonna 2015

Merkittävä kasvu kuljetusverkkopalvelun asiakkaiden ja tarjousten määrässä

(1)

Erkrath, 29.02.2016 – Kuluneena liiketoimintavuotena 2015, TimoCom vahvisti entisestään asemiaan Euroopan suurimpana kuljetusverkkopalveluna: Nyt jo yli 110 000 käyttäjää julkaisee jopa puoli miljoonaa rahti- sekä kuljetustarjousta päivittäin. Koko edelliselle vuodelle laskettuna tämä tekee yhteensä: 68,1 miljoonaa tietokannassa julkaistua tarjousta vuonna 2015. Yrityksen meriitti nousi lisäksi "Paras Brändi 2015" sekä telematiikka-alan jättiläisen TomTomin myöntämän "connect-Award" palkintojen myötä. Vasta lanseerattu TimoCom Messenger, jonka kautta on välitetty jo 700 000 viestiä, on myös yksi menestyksen virstan pylväs.

Huomattava kasvu kuormatila- ja rahtitarjousten määrässä

Erkrathissa, Düsseldorfin lähellä sijaitsevalla yrityksellä on yli 400 työntekijää palveluksessaan. 56,7 miljoonan euron vuosiliikevaihdolla TimoCom on nyt yksi menestyneimpiä keskisuurista IT-alan palveluntuottajista koko Euroopan kuljetus- ja logistiikkamarkkinoilla. Vielä taloudellista menestystäkin ja yli 7200 uutta asiakassopimusta kiinnostavampana voidaan katsoa 68,1 miljoonaa julkaistua kuormatila- ja rahtitarjousta TimoComin järjestelmässä vuonna 2015. Tämä merkitsee 16 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Kasvavan asiakasmäärän lisäksi myös monet uudet käyttöliittymät ovat edistäneet tätä kasvua. 13 % kaikista kuljetus- ja rahtitarjouksista oli TimoComin asiakkaiden omien logistiikkasovellusten ja TimoComin kuljetusverkkopalvelun välisten uusien rajapintojen ansiota. Näiden rajapintojen avulla rahti- ja kuormatilatarjoukset lisätään yrityksen omista rahdinvälitysjärjestelmistä TimoCom:in portaaliin vain muutamalla hiiren näpäytyksellä. Toinen merkittävä lisä on palveluntarjoajasta riippumaton paikannusratkaisu TC eMap®, joka on linkitetty yli 170 eurooppalaiseen telematiikkapalveluntarjoajaan. Tällainen rajapinta varmistaa sen, ettei käyttäjän enää tarvitse vaihdella yrityksen omistaman telematiikkapalveluntarjoajan ja TimoComin järjestelmän välillä, joka puolestaan säästää aikaa.

 

TimoComin asiakastyytyväisyys jatkuu

Kyselytutkimuksen mukaan 25 % kaikista TimoComin asiakkaista oli jo kahden viikon sisällä TimoCom Messengerin lanseerauksesta huomannut, että he säästivät tarjouskohtaisen viestittämisen avulla merkittävästi aikaa. "Neljäsosa asiakkaistamme ilmoitti, että he pystyivät solmimaan kaupat nopeammin Messengerin avulla. Tämä on erinomainen tulos sovelluksen esittelyvaiheelle", sanoo TimoComin pääedustaja Marcel Frings. 700 000 viestiä on jo lähetetty käyttäen bisnes-messengeriä. "Emme pelkästään luo ratkaisevaa etua TimoComin käyttäjille vaan lisäämme myös viestitoimintomme asiakashyväksyntää. Tästä syystä olimme todella tyytyväisiä nähdessämme, että 86 % käyttäjistämme koki, että heille tiedotettiin erittäin hyvin uudesta toiminnosta jo ennen sen käyttöön ottoa", toteaa Frings. Erinomainen asiakaspalaute heijastuu myös palkinnossa "Paras Brändi 2015", joka myönnettiin TimoComille seitsemännen kerran peräkkäin ETM kustantamon lukijoiden toimesta.

 

Lisää innovaatioita vuodelle 2016 jo työn alla

Edellisen vuoden tulosten yhteenvedon jälkeen TimoComin pääedustaja Marcel Frings valottaa myös hieman yhtiön suunnitelmia vuodelle 2016: "Messenger-sovelluksemme on jo näyttänyt tietä vuonna 2016 esiteltävälle ammattimaiselle asiakirjojen hallintajärjestelmälle. Keskitymme myös laajentamaan liiketoimintaamme Iso-Britanniassa ja Turkissa. Lyhyesti sanottuna: Aiomme jatkaa täysin voimin ja tehdä kaikkemme asiakkaidemme puolesta."

 

Seuraava innovaatio esitellään suurimmilla Kuljetus- ja logistiikka-alan messuilla, IAA Commercial Vehicles 2016-tapahtumassa Hannoverissa.

Lataa lehdistötiedote
Ylös