09.06.2015

Onlinessa offlinen sijaan – UK Freight Company International Forwarding Limited säästää aikaa TimoComin avulla

Rahtipörssin tarjoaja ja englantilainen huolitsija siirtyvät digitaaliseen aikaan

(2)

Erkrath - 09.06.2015 Tämä tilanne on huolitsijoille tuttu: Puhelin vasemmassa kädessä, kynä ja muistilehtiö oikealla puolella odottamassa päivän rahdin lastaus- ja purkamispaikkojen kirjaamista. Faksi on päällä ja valmiina lähettämään ja vastaanottamaan viestejä. Loputtomia puhelinkeskusteluja ja hädin tuskin aikaa juoda kahvia tai teetä.

Päivittäinen työnkuva on samanlainen International Forwarding Ltd (IFL) -yrityksessä. Mutta tämä yhtiö eroaa perinteisistä huolitsijoista – he ovat ylpeitä perinteiset rajat rikkovasta ajattelutavastaan.

International Forwarding on itsenäisessä omistuksessa oleva huolitsijayritys, jolla on yli 60 työntekijää. Se sijaitsee Birminghamissa ja monien huolitsijoiden tavoin se palvelee asiakaskuntaansa Euroopassa luotettavien kuljetuspalveluiden alihankinnalla sekä tarjoamalla omaa aikataulutettua yhteisrahtipalveluaan. Yksitoista vuotta sitten yhtiö toivotti tervetulleeksi mahdollisuuden uudenlaiseen ajatteluun, kun heistä tuli TimoComin rahtipörssin käyttäjiä. IFL käyttää TC Truck&Cargo®:n verkkoympäristöä päivittäin löytääkseen rahteja, joilla täyttää autojensa vapaan kuljetustilan. Lisäksi, verkossa toimivan kuljetushakemiston TC Profile®:n käyttö on myös auttanut heitä muodostamaan yhteyksiä toisten huolitsijoiden sekä kuljetusyritysten kanssa Euroopan laajuisesti. Tämä on monipuolistanut myyntiosaston mahdollisuuksia heidän neuvotellessaan sopimuksia asiakkaidensa kanssa.  Yritys mainostaa myös Birminghamissa sijaitsevia varastointi- ja jakelupalveluitaan TimoComin varastointipörssissä. Midlandsin alueen rahtiyritykset  hyödyntävät pörssiä säännöllisesti etsiessään ratkaisuja kuljetustensa purkamispaikoille.

TimoComia ja International Forwarding:iä yhdistävät kuitenkin muutkin seikat:

Käyttämällä TimoComin rahtipörssiä tehokkaasti IFL:n johtoryhmällä on enemmän aikaa varmistaakseen, että heidän yhtiönsä pysyy kilpailijoitaan edellä. Lisäksi heillä on aikaa kehittää työskentelyään verkkoympäristöissä, kuten sosiaalisessa mediassa yrityksensä menestykseksi. He hyödyntävät sitä julkaistakseen ajankohtaista tietoa toimialastaan, mutta myös korostaakseen erikoisia ja epätavallisia kuljetuksia, joita he ovat toteuttaneet asiakkailleen.  Se että heidän yhtiönsä, sekä sen työntekijät toimivat internetissä kuin kotonaan mahdollistaa, että heidän yhtiönsä saa maksimaalisen hyödyn TimoComin online-alustoista.

IFL:llä on Facebook-sivusto, LinkedIn-profiili, yrityksen blogi sekä asiakkaille suunnattu uutiskirje. Andy Grubb, yhtiön myyntipäällikkö sanoo: "Me käytämme sosiaalista mediaa aktiivisesti tavoittaaksemme potentiaalisia asiakkaita ja tavoitteemme on yhdistää kaikki viestintäkanavat keskenään. Tämä auttaa houkuttelemaan uutta liiketoimintaa sillä asiakkaat tuntevat meidät jo internetin kautta."

Koska TimoCom julkaisee uutiskirjettä sekä käyttää Facebookia, LinkedIniä, Google Plus:aa sekä Twitteriä viestintään, nämä kaksi yhtiötä suunnittelevat toimivansa yhteistyössä verkossa. TimoComin pääedustajan Marcel Fringsin mukaan on useita tapoja, jolla tämä voidaan saavuttaa ja hän toteaakin: "Me näemme tulevaisuudessa yhteistyötä IFL:n kanssa linkkien vaihdon myötä sekä työskentelemällä yhdessä erinäisissä projekteissa."

Kaksi modernia yhtiötä osoittaa, että on hyödyllistä kehittää olemassaolevia suhteita ja hyödyntää internetin tarjoamia mahdollisuuksia.

Lataa lehdistötiedote
Ylös