05.01.2017

TimoComin asiakkaiden kokemuksia yrityssertifikaattien lataus- ja tallennusominaisuuden käytöstä.

Hyvät lupaukset ovat toteuttamista varten

(1)

Erkrath, Saksa, 05.01.2017 – Euroopan suurin kuljetusverkkopalvelu TimoCom teki viime vuonna tärkeän päätöksen tulevaa vuotta silmällä pitäen: Päätös kasvattaa kuljetusverkkopalvelun digitaalista lisäarvoa. Päätös toteutettiin.  Viime syyskuusta lähtien yli 36 000 yrityksestä koostuvalla asiakaskunnalla on ollut asiakirjojen lataus- ja tallennusominaisuus käytössään.

Tämän ominaisuuden myötä IT-palveluntarjoaja TimoComin suunnitelmana on avata väylää digitaaliselle työskentelylle ja tukea asiakkaitaan prosessioptimoinneissa. Uuden lataus- ja tallennusominaisuuden myötä käyttäjät voivat kertalatauksella tallentaa usein tarvittuja ja kuljetustoimeksiannoista sovittaessa välttämättömiä asiakirjoja verkkopalveluun sekä myöntää niiden tarkasteluluvan muille palvelun käyttäjille. Tämän ominaisuuden lanseerauksen jälkeen jo tuhansia asiakirjoja on ladattu kuljetusverkkopalveluun. Yksi ensimmäisistä yrityksistä, jotka nopeasti havaitsivat tämän uuden ominaisuuden hyödyt, on huolintayritys Kellershohn Lindlarista Saksasta. Uusi ominaisuus on vakuuttava, sillä se ei pelkästään yksinkertaista työprosesseja vaan myös omalta osaltaan edistää merkittävästi ympäristönsuojelua. "Me arvostamme suuresti kestävää kehityslinjaa. Periaatteenamme on tarjota ympäristöystävällistä logistiikkaa kanssaihmisille. Jos arvioimme, että meille lähetetään jopa 32 asiakirjasivua päivittäin, tämä tarkoittaa n. 1000 sivua paperia kuussa. Lisäksi meidän täytyy ottaa huomioon että asiakirjat ovat usein monen sivun mittaisia, kuten esimerkiksi kuljetusvakuutukset. Kyseessä on iso määrä paperia. Tästä syystä suosimme liikekumppaneita, joiden asiakirjat ovat ladattavissa digitaalisessa muodossa.", kertoo yrityksen toimitusjohtaja Willi Kellershohn.

 

Aika voidaan mitata rahassa

"Kunpa voisin pysäyttää ajan kulun", on lause, jonka jokainen on sanonut jossain vaiheessa. Kyky pysäyttää kello, on varmasti jokaisen kuljetus- ja logistiikka-alalla työskentelevän toivelistalla, koska aika on kenties kaikista arvokkain voimavara. Tämän tietää myös Jody Dal Ferro, Dal Ferro Trasportin, italialaisen perheyrityksen ajojärjestelijä: "Aiemmin meille lähetettiin faksilla tai sähköpostitse vähintään neljä asiakirjaa ennen kuin toimeksianto voitiin lyödä lukkoon. Joskus niistä kuitenkin puuttui osa tai liite oli liian suuri ja meidän täytyi kysellä niiden perään. Siihen kului turhaa aikaa ja energiaa. Tämän ominaisuuden myötä meillä tuskin tulee enää olemaan tätä ongelmaa. Monet liikekumppanimme ihmettelivät aluksi minkä takia näin pieni yritys käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa digitalisointiin, mutta se joka haluaa pysyä kilpailukykyisenä, sen täytyy pysyä kehityksessä mukana".

 

Euroopan suurin kuljetusverkkopalvelu haluaa luonnollisesti myös pysyä kehityksessä mukana. Vuodelle 2017 tullaan lanseeraamaan jälleen uusi ratkaisu, jonka myötä asiakkaat voivat optimoida työprosessejaan entisestään sekä panostaa digitaaliseen työskentelyyn. Tämä ominaisuus on tarkoitus esitellä vuoden puolivälissä.

Lataa lehdistötiedote
Ylös