05.04.2018

TimoComin ennätystulos vuonna 2017

Euroopan suurin kuljetusverkkopalvelu laajentuu entisestään

(3)

Erkrath, Saksa 05.04.2018 – TimoComin kuljetusverkkopalvelu laajeni entisestään vuonna 2017. 90,7 miljoonalla rahti- ja kuormatilatarjouksella (2016: 68,3 miljoonaa) Saksan Erkrathissa sijaitseva IT-yritys saavutti uuden ennätyksen verkossa ilmoitettujen tarjousten määrässä. Järjestelmässä tarjottiin noin 1,4 miljardia tonnia rahtia kuljetettavaksi Euroopan alueella vuonna 2017.

Edellisvuonna 2016 jäsenkäyttäjiä oli 110 000. Jäsenmäärä jatkoi kasvuaan vuonna 2017 yli 127 000 jäseneen. Myös liikevaihto kasvoi 5,7 miljoonalla eurolla yhteensä 67,9 miljoonaan euroon tilivuonna 2017. Näin ollen vuonna 1997 perustettu yhtiö saavutti historiansa parhaan tuloksen. Yli 40 000 asiakasyritystä (2016: 36 000) käyttää tänäpäivänä IT-palveluntarjoaja TimoComin palveluita.

Kuljetusverkkopalvelun jäsenet sopivat kuljetuksista digitaalisesti. Edellisvuonna 2016 jäsenkäyttäjiä oli 110 000. Jäsenmäärä jatkoi kasvuaan vuonna 2017 yli 127 000 jäseneen.  Myös liikevaihto kasvoi 5,7 miljoonalla eurolla yhteensä 67,9 miljoonaan euroon tilivuonna 2017. Näin ollen vuonna 1997 perustettu yhtiö saavutti historiansa parhaan tuloksen. Yli 40 000 asiakasyritystä (2016: 36 000) käyttää tänäpäivänä IT-palveluntarjoaja TimoComin palveluita.

TimoComin Company Spokesman Gunnar Gburek uskoo, että TimoComin myönteinen kasvukehitys johtuu Saksan ja Euroopan pitkään jatkuneesta positiivisesta talouskehityksestä sekä kuljetus- ja logistiikka-alan lisääntyneestä digitalisoitumisesta. "Niin huolintaliikkeet kuin teollisuuden ja kaupan alan yrityksetkin löytävät kuljetusverkkopalvelustamme jo muutamalla hiiren näpäytyksellä sopivia kuljetusyhteistyökumppaneita. -Ja kuljetusyrittäjät toimeksiantoja. Yhä useampi asiakas käyttää kuljetusverkkopalvelumme tarjoamia IT-ratkaisuja pystyäkseen reagoimaan joustavasti moninaisiin kuljetushaasteisiin sekä tehostaakseen liiketoimintaansa entisestään", kertoo Gburek.

Esimerkiksi vuonna 2017 TimoCom laajensi kuljetusverkkopalvelun valikoimaa „TC Transport Order®“-sovelluksella. Tämän sovelluksen välityksellä jäsenyritykset voivat tehdä kuljetustiedusteluja usealle kuljetuspalveluntarjoajalle samanaikaisesti, kysyä kuljetushintoja ja sopia toimeksiannoista – ilman mediakatkoksia. Sovelluksen lanseerauksen myötä viime vuoden heinäkuusta lähtien järjestelmässä on lähetetty jo 12 900 kuljetustoimeksiantoa. "Digitaalisella kädenpuristuksella" vahvistetaan toimeksiantojen hallinta-osiossa näin lukuisia onnistuneita kuljetusliiketoimia.  

TimoCom tekee yhteistyötä yli 230 telematiikkapalveluntarjoajan kanssa. Vuonna 2017 määrä kasvoi 30 tracking-järjestelmän tarjoajalla.    Asiakkailla on myös mahdollisuus prosessoida ja seurata sijaintitietoja koskien kuljetuksia yksittäisiltä liikekumppaneiltaan rajapintaratkaisun välityksellä suoraan omassa kuljetustenhallintajärjestelmässään parantaakseen kuljetustoimeksiannoissaan palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. "Tarjoamme kaikki toiminnot, joita nykypäivänä tarvitaan kuljetushankinnoissa, jotta tuotantoketjun seurattavuutta voidaan parantaa", sanoo Gburek kommentoidessaan kuljetusverkkopalvelun laajentuvaa kehitystä.

Mahdollistaakseen tilan Euroopan suurimman kuljetusverkkopalvelun laajentamiselle ja kehitykselle, TimoCom lisää tänä kesänä pääkonttorin toimistotiloja Erkrathissa. Pääkonttori, sekä sivutoimipisteet Puolassa, Tšekissä ja Unkarissa työllistävät laajennuksen myötä yli 460 työntekijää (2016: 400) 34 eri maasta.

Lataa lehdistötiedote
Ylös