26.11.2015

TimoComin Messenger on saapunut

Iso askel TimoComille, vielä suurempi askel koko alalle

(1)

Erkrath, 26.11.2015 – Ajattele tyypillisen kuljetus- ja logistiikka-alan yrityksen arkea. Tuleeko vielä mieleesi puhelin, kynä, muistio ja huolinta-alan puhelinluettelo? Euroopan suurimman kuljetuspörssin tarjoaja on päätynyt eri tulokseen: Näppäimistö, näyttöpääte, hiiri ja viestintäruutu. Jotain, joka käyttöturvallisesti ja ammattimaisesti yksinkertaistaa työrutiineja ja ennen kaikkea liiketoimintaan liittyvää kommunikointia. Tästä ideasta syntyi alan käyttöön uusi kommunikaatiotyökalu: TimoCom Messenger. "Uutuus" kuljetustarjousalustassa on välittömästi saatavilla 100.000 käyttäjälle ilman ylimääräisiä kuluja ja on paljon muutakin kuin pelkkää viestittelemistä.

Tehokkaammat neuvottelut, nopeampi kaupan päätökseen saattaminen ja aukoton dokumentointi 

Messengerin käyttöönotto uudistaa koko liiketoimintaan liittyvän kommunikaation TimoComin käyttäjille, joilla on nyt mahdollista aloittaa tarjoukseen liittyvä viestintä liikekumppaneidensa kanssa TC Truck&Cargo®:sta valitsemaansa tarjousta koskien yhdellä hiiren näpäytyksellä.  Tämä säästää paljon aikaa liikeasioiden hallinnassa. Heti kun neuvottelut on saatu onnistuneesti päätökseen, viestinnän laissa pätevät sopimusdokumentit voidaan tulostaa tai tallentaa päätekohtaisesti PDF-tiedostoina. Käyttöturvallisuus on myös otettu huomioon: Julkisesti saatavilla oleviin keskustelukanaviin verrattuna TimoCom Messengerin suurin etu on siinä, että sitä käyttävät asiakkaat voivat aina olla varmoja, että he viestittävät käyttöoikeuden omaavan henkilön kanssa. Jokainen uusi asiakas varmennetaan perusteellisesti jo ennen kuin heidät hyväksytään kuljetustarjoustietokannan käyttäjiksi.

Tarjouksiin liittyvän viestinnän lisäksi saksan Erkrathissa sijaitseva IT-alan yrityksemme tarjoaa myös yleisosion viestintätoiminnon, jonka tarkoituksena on parantaa verkostoitumista tarjousneuvottelujen ohella. "Hyvät kontaktit ovat kaiken A ja O. Yleisosion viestintätoiminnolla käyttäjämme voivat nyt luoda verkoston valitsemiensa liikekumppaniensa kanssa ja pitää heihin helposti yhteyttä Messengerin avulla. Tämän helpompaa ei liikekumppanuuksien ylläpitäminen voi olla", sanoo TimoComin pääedustaja Marcel Frings. Lisäetu: Kuljetuspörssin käyttäjät voivat hyödyntää yleisosion viestitystoimintoa myös yrityksen sisäiseen kommunikointiin kollegoidensa kanssa. Tämä mahdollistaa nopean tiedonvälityksen kaikkien kollegoiden välillä, joilla on TimoComin ohjelmayhteys.

 

Hyödynnä liikemahdollisuuksia kellon ympäri

Nopea reagointi ja välitön saatavuus ovat olennaisen tärkeitä asioita erityisesti kuljetusalalla. Käyttäjä voi hyödyntää Messengeriä myös liikkeellä ollessaan matkapuhelimen välityksellä. Tällöin käyttäjän tulee vain kirjautua mobiililaitteeseensa ladatun kuljetusbarometrin kautta TimoCom-käyttötililleen.  Kaikki kontaktit ja viestinnän sisällöt synkronisoituvat automaattisesti.  "Laitteesta riippumaton Messenger on hyödyllinen käyttäjillemme, kun he käyttävät rahtipörssiä liikkeellä ollessaan, erityisesti työajan ulkopuolella. Tarve voi koskea liikesopimusten valmistelua seuraavalle päivälle tai tarjoustilanteen kartoittamista. Meidän Messengerillämme käyttäjät voivat tarkastella viestityksensä viimeisintä tilaa tietokoneen lisäksi mobiililaitteillaan", Marcel Frings kertoo.

 

Tästä eteenpäin ensimmäisen TimoCom Messengerin on tarkoitus saavuttaa vankka asema kuljetus- ja logistiikka-alalla ja mullistaa käyttäjiensä työskentelytavat. Käytännössä tämä tarkoittaa: 100.000 käyttäjää. Yksi TimoCom-jäsenkunta. Verkostoituneena kaikkialla.

Lataa lehdistötiedote
Ylös