05.03.2015

TimoComin tapahtumarikas vuosi 2014: Tavoitteet ylittyivät lievästi

Kuljetuspalveluiden verkkomarkkinapaikat Euroopassa jatkavat kasvuaan

(2)

Erkrath, 05.03.2015 – Euroopan johtavan rahtipörssin tarjoaja seisoo yhä vakaalla pohjalla ja ilmoittaa vuoden 2014 olleen menestyksekäs. TimoCom Soft- und Hardware GmbH voi kiittää vahvasta liikevaihdostaan etenkin yhä kasvavaa asiakaspohjaa, joka arvostaa muutakin kuin vain suurta rahti- ja kuormatilatarjousten määrää. Myös mobiilikäytön lanseeraus, telematiikkatarjoajien kasvava määrä sekä pitkäaikaisia sopimuksia koskevien tarjouskilpailujen tasainen virta toivat viime vuonna hyvää mieltä IT-yrityksen jokaiselle liiketoiminta-alueelle. Ohjelmistokehittäjän tulevaisuudennäkymät ovat positiiviset myös vuodelle 2015. Kuljetusketjun kaikkien osanottajien tulee kuluvankin vuoden aikana voida nauttia laadusta, jota he tuotteiltaan vaativatkin. 

Odotukset täyttyivät kokonaan

Yrityksen pääkonttori on Düsseldorfin kupeessa sijaitsevassa Erkrathissa, ja sen tarjoama kuljetuspörssi TC Truck&Cargo® on jo vuodesta 1997 lähtien helpottanut monien huolitsijoiden ja toimeksiantajien kuljetusliiketoimintaa ympäri Euroopan. Alustan kautta tarjottiin vuonna 2014 yhteensä 58,9 miljoonaa rahti- ja kuormatilatarjousta, mikä vastaa 7,6 prosenttiyksikön eli 4,1 miljoonan tarjouksen määrällistä kasvua vuoteen 2013 verrattuna. Yhteensä rahteja julkaistiin 451 miljoonan metrin kokonaispituudelta, mikä on suunnilleen yhtä pitkä matka kuin 11 kertaa maapallon ympäri. Alan raskassarjalaisen, TC Truck&Cargo®n, yli 647 miljoonan tonnin volyymi vakuutti myös alalla toimitsevat vaikuttajat. Yhteensä 6903 uutta asiakasta päätti käyttää TimoComin toimeksiantoalustoja vuonna 2014 solmimalla käyttölisenssisopimuksen. "Saavutimme odotuksemme täysin ja olemme iloisia, että uusien käyttösopimuksien avulla pörssin kautta välitetään entistäkin enemmän toimeksiantoja", sanoo TimoComin Chief Representative Marcel Frings. Asiakkaiden halutessa optimoida kuljetuskapasiteettinsa pitkäaikaisten kuljetussopimusten avulla, ohjelmistoyritys on tarjonnut TC eBid® -verkkopalvelullaan jo vuosia luotettavaa työkalua asiakkaidensa Euroopan laajuisiin kuljetustarjouskilpailuihin. Palvelun suosiota ilmentävät myös kaikki ne 6022 vuonna 2014 julkaistut tarjouskilpailut, vaikkakin Frings tekee vielä selväksi, että "Olemme vakuuttuneita siitä, että asiakkaamme voisivat hyötyä näistä lisäkuormista vieläkin enemmän, sillä aktiivisten kuljetus- ja logistiikkapalveluiden tarjoajien määrän ollessa 33 000 syntynee tällöin myös uusia liikekumppanuuksia kaikille kuljetusketjun osanottajille."

 

Enemmän liikevaihtoa hyvistä ideoista

Yleinen kasvu näkyy myös siinä, että vuoden 54 miljoonan euron liikevaihto on hieman odotuksia korkeampi. Frings: "Ylitimme itse asettamamme tavoitteet määrällisesti mutta myös muilla tavoin. Myös innovaatioiden ja uusien liiketoiminta-alueiden osalta vuotemme oli menestyksekäs." 
Tällä hän viittaa muun muassa mobiiliin käyttömahdollisuuteen mobiilisovelluksen avulla, jonka kautta kaikkia TimoCom-ohjelmia voi käyttää myös tien päällä. Ensimmäisten kuukausien tilannekatsaus: Yli 4200 mobiilikäyttäjää kirjautuu säännöllisesti sisään älypuhelimellaan tai tabletillaan maksuttoman kuljetusbarometrisovelluksen kautta. Päätelaitteen ja pääsynhallintaohjelmiston lisäksi henkilökohtainen PIN-koodi takaa äärimmäisen korkean turvallisuustason, johon TimoCom-asiakkaat ovat oppineetkin jo luottamaan vuosien varrella. Yhtä turvallinen ja menestyksekäs on myös seurantaratkaisumme TC eMap®, joka yhdistää kaikki yleisesti käytössä olevat telematiikkajärjestelmät yhteen näyttöön. "Kumppaneidemme kanssa tekemämme hyvän yhteistyön ansiosta saatoimme lisätä rajapintojen määrää vuonna 2014 yhteensä 120 eurooppalaiseen palveluntarjoajaan", Frings iloitsee.

 

Palvelut laatukriteerinä

TimoCom helpottaa kuljetus- ja logistiikka-alalla toimivien yritysten arkea kuitenkin myös monin muin tavoin. Asiakkaat ovat voineet käyttää jo vuodesta 2003 lisensoitua ja virallisen toimiluvan saanutta perintäpalvelua. Myöhästyneiden maksujen oikeuden ulkopuolinen perintä onnistui vuonna 2014 88 prosentissa tapauksia yksinkertaisesti ja nopeasti. "Periaatteessa asiakkaidemme ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin antaa tapaus meidän hoidettavaksemme", Frings painottaa. Asiakkaiden luottamusta vahvistetaan lisäksi säännöllisin asiakaspaneelikyselyin, joita toteutettiin vuonna 2014 ensimmäistä kertaa ympärivuotisesti. "Käyttäjien kanssa käytävän säännöllisen dialogin kautta saatoimme suunnitella tuotteemme vastaamaan asetettuja tarpeita vieläkin paremmin", Frings ynnäilee etuja. Keskisuuren yrityksen monipuolisuudesta ja suuruudesta vakuuttuivat viime vuonna myös suuria alan nimiä. "Tällä hetkellä vielä käynnissä olevan, italialaisen rengasvalmistajan Pirellin kanssa yhteistyössä järjestetyn Cashback-kampanjan kautta olemme esimerkiksi luoneet asiakkaillemme lisäarvoa ja samalla edistäneet CO2-päästöjen vähentymistä", Frings jatkaa. TimoComin on määrä jatkaa verkkomarkkinapaikkojen kehittämistä myös vuonna 2015. Alustojen kautta kuljetuspalveluita on mahdollista tarjota turvallisesti, tehokkaasti ja prosessisuuntautuneesti – myös Euroopan rajojen ulkopuolella. Frings lisää päätteeksi: "Haluamme tietenkin jatkossakin säilyttää asiakkaidemme korkean tyytyväisyystason, ja siksi meiltä on odotettavissa myös vuodeksi 2015 jotain uutta."

Lataa lehdistötiedote
Ylös